Blog HR

Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:53

Ostatni z raportów PwC „CEO Surwey” pokazuje ciekawe trendy i przewidywania w zakresie zarządzania ludźmi. Jest kilka rzeczy, które mogą niepokoić. Warto zatem je poznać i przemyśleć.  Poniżej prezentuję ważniejsze wnioski. Dotyczą one również Polski.

  • „Grzechy” polskich szefów
    Dominujące przyzwyczajenie do zarządzania "od ogółu do szczegółu" oraz jasno zdefiniowanych wytycznych dla organizacji.
  • Oczekiwanie od pracowników siedzenie w biurze, jako wyznacznik realizacji zadań.
  • Brak elastycznego podejścia do wykonywania zadań przez pracowników.
  • Niewiele działań nastawionych na rozwijania kariery i motywowania.
  • Dominujące zarządzanie metodą „kija i marchewki”

Jednak liczą się ludzie i ich kompetencje

  • Co piąty prezes uznaje kapitał ludzki za jeden z najważniejszych obszarów do wzmocnienia w firmie,bo generuje, ich zdaniem, najwięcej szans rozwoju.
    Wyraźna obawa, że niedobór kluczowych umiejętności osłabi potencjał rozwojowy, stabilność wzrostu i pozycję ich firm
    76 proc. prezesów firm w Europie Środkowo-Wschodniej uważa, że największym zagrożeniem dla ich biznesów jest brak na rynku pracy kluczowych talentów, a więc deficyt odpowiednich pracowników.
  • Blisko 2/3 zarządzających uważa, że problemem jest pozyskanie pracowników z wymaganym poziomem inteligencji emocjonalnej, umiejętnością rozwiązywania problemów oraz zdolnościami adaptacyjnymi.

Brakuje liderów

  • 86 proc. zarządzających uważa za "dość trudne" lub "bardzo trudne" rekrutowanie osób z kompetencjami lidera.
  • Pond 60 proc. Szefów uważa, że nie potrafią pozyskać osób innowacyjnych i jednocześnie potrafiących budować relacje w zespole (również tym, którym mają zarządzać).

Pokolenie Y jako wyzwanie zarządcze

  • Zarządzający firmami przyznają, że ich firmy nie radzą sobie z pozyskiwaniem i utrzymywaniem w pracy pokolenia millenialsów.
  • Millenialsi oczekują od pracodawcy m.in. pomocy w rozwoju (nie tylko kariery), otwartości na ich pomysły, elastyczności oraz odpowiednich warunków pracy, a wiele z firm nie potrafi tego zapewnić.
  • Dla pokolenia Y ważniejszy jest prestiż, zaangażowanie i poczucie misji niż pieniądze. Jednocześnie stosowane dotychczas modele zarządzania traktują te aspekty nieproporcjonalnie i wybiórczo.

Trudności w budowaniu pożądanej kultury organizacyjnej.

  • Relacje w firmach często są nacechowanie niskim poziomem zaufania pomiędzy pracodawcą i pracownikiem.
  • Zbyt często panuje archaiczna mentalność zarządcza (tylko pracownik kontrolowany i widziany przez menedżera na swoim stanowisku pracy, pracuje),
  • Motywowaniem pracowników realizowane jest poprzez zwiększanie płac, a nie elastyczność i dawanie szans na rozwój.

Czy faktycznie te problemy i wyzwania spowodują zmiany w zarządzaniu ludźmi i postawach menedżerów? Miejmy nadzieję, że znajdziemy odpowiedź na to pytanie nie tylko w kolejnych raportach „CEO Survey”, ale również w swoim otoczeniu biznesowym.

Na podstawie: rp.pl, businessinsider.com.pl, kariera.pl


Brak komentarzy.
(*) Pola obowiązkowe

Polub i udostępnij!

(c)2018, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
 
Mediacon doradztwo HR wynagrodzenia strategia HRM badania efektywności szkolenia i warsztaty rozwojowe oceny okresowe wartościowanie stanowisk pracy efektywne procesy HR system wynagrodzeń rozwiązania systemowe ZZL kultura organizacyjna HPI premie benefity modele kompetencji
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem