Badanie kultury organizacyjnej (OCAI)

Założenia

Metodą, którą posługujemy się w celu zdiagnozowania kultury organizacyjnej badanego przedsiębiorstwa, jest model wartości konkurujących, opracowany przez Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna. 
Do badań empirycznych wykorzystujemy kwestionariusz Organizational Culture Assessment Instrument (OCAI), przy czym jest od dostosowany do warunków polskich przez Uniwersytet Warszawski. Model ten charakteryzuje kulturę na dwóch osiach zawierających przeciwstawne wymiary:
Jakie korzyści wynikają z badania?
Kluczowe wartości wynikające z badania to możliwość poznania nie tylko komponentów obecnie budujących kulturę organizacyjną. Równie ważne jest to, że badanie dostarcza informacji, jaka powinna być kultura organizacyjna, jeśli ma wspierać dalszy rozwój firmy i realizację jej celów biznesowych.
Jak realizujemy badanie?
1. Działania przygotowawcze 
a. Ustalenia zawartości metryczki badania (uzyskane dane pozwolą na analizy krzyżowe) 
b. Ustalenia struktury próby 
c. Komunikacji badania 
d. Ustalenie zasad dotarcia do respondentów z badaniem (zdalnie, bezpośrednio) 
2. Badanie ilościowe 
a. Uruchomienie platformy badawczej dla respondentów biorących udział w badaniu zdalnie. 
b. Kolportaż i zebranie kwestionariusza badawczego wśród respondentów biorących udział w badania bezpośrednio. 
c. Przeprowadzenie badania (nadzór techniczny, zbieranie i wprowadzanie danych)
Działania dodatkowe warte przeprowadzenia - Badanie i obserwacje jakościowe 
a. Analiza dokumentacji i procesów wewnętrznych mających wpływ na kulturę organizacyjną 
b. Wywiady pogłębione (fokus group do 2,5h; po jednym dla każdej grupy stanowisk – dyrektorzy/kierownicy średniego szczebla/pracownicy wykonawczy, razem 3 wywiady grupowe, do 15 osób grupie) .
Interesujące?


(c)2018, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
 
Mediacon doradztwo HR wynagrodzenia strategia HRM badania efektywności szkolenia i warsztaty rozwojowe oceny okresowe wartościowanie stanowisk pracy efektywne procesy HR system wynagrodzeń rozwiązania systemowe ZZL kultura organizacyjna HPI premie benefity modele kompetencji
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem