Badanie przywiązania do organizacji

Badanie przywiązania do organizacji - metoda

Badanie oparte zostało o model opracowany przez Meyera i Allen (1997). W toku badań wyodrębnili oni trzy typy czynników przywiązania organizacyjnego:
  •  Przywiązanie trwałe (to świadomość kosztów związanych z opuszczeniem organizacji. Pracownicy, których podstawowa więź z organizacją oparta jest na komponencie trwałości pozostają w niej, ponieważ muszą to robić), 
  • Przywiązanie afektywne (emocjonalne przywiązanie pracownika do organizacji, zaangażowanie i identyfikowanie się z nią. Osoby z silnym afektywnym przywiązaniem kontynuują pozostawanie w danej organizacji, ponieważ tego właśnie chcą), 
  • Przywiązanie normatywne (to poczucie moralnego obowiązku do pozostania w organizacji. Osoby z wysokim poziomem przywiązania normatywnego czują, że powinny pozostać w organizacji). 
Każde z nich skutkuje innymi zachowaniami i postawami pracowników, gdyż u ich podstaw leżą odmienne motywy do pozostania w organizacji. Postawę każdego pracownika kształtują jednocześnie wszystkie trzy komponenty. Jednak występują one w różnym nasileniu. 

Jak wskazują dane zebrane przez badaczy, osoby o różnych typach przywiązania wykazują nie tylko różny stopień gotowości do opuszczenia firmy. Wykazują także odmienne nastawienie pracy – różną gotowość zarówno do aktywności pozytywnych (poświęcania się zadaniom, udzielania wsparcia współpracownikom czy działania na rzecz rozwoju firmy), jak i negatywnych: naruszania norm, szkodzenia celom i obniżania efektywności organizacji. 

Badanie prowadzone jest anonimowo, w oparciu o znormalizowany kwestionariusz dostosowany do warunków polskich. 

Przykładowe dane ogólne prezentuje poniższy wykres
Jakie korzyści daje badanie?
Dzięki realizacji badania, można uzyskać odpowiedź na kluczowe pytania związane z przyczynami pozostawania pracowników w firmie oraz zidentyfikować komponenty, które należy zmienić lub zacząć budować, aby świadomie kształtować postawy i zachowania pracowników. 

Dzięki analizom krzyżowym można również uzyskać dane szczegółowe dotyczące wybranych grup stanowisk, działów lub grup demograficznych (np. z punktu widzenia płci, wieku, stażu, wykształcenia, itp.)
Chcesz dowiedzeć się dlaczego ludzie są w Twojej organizacji?

(c)2018, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem