Blog HR

Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:43 | Brak komentarzy »

W środę po południu, w firmie szkoleniowej zadzwonił telefon. Rozmówca przedstawił się imieniem i nazwiskiem oraz powiedział z jakiej firmy telefonuje. Poprosił następnie o połączenie i rozmowę z trenerem, który zajmuje się rozwojem umiejętności miękkich.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:42 | Brak komentarzy »

Pewnego dnia Kierownik produkcji przyszedł do HR Business Partnera. Bardzo przejęty zakomunikował, że potrzebnych jest pilnie kilku dodatkowych pracowników produkcji, ponieważ dział handlowy pozyskał nowe zlecenie produkcyjne. Okazało się, że ludzi trzeba zapewnić w ciągu tygodnia.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:32 | Brak komentarzy »

Jednym z głównych zadań stojących przed każdym przełożonym jest przekazywanie członkom zespołu informacji na temat ich postaw, wyników i sposobów działania. Nazywamy to informacjami zwrotnymi. Ich zasadniczym celem jest wspieranie ludzi w rozwijaniu pozytywnych działań oraz zmianie negatywnych.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:24 | Brak komentarzy »

Firmy prześcigają się, budując i doskonaląc nowe rozwiązania i narzędzia motywacyjne. Szkolą menedżerów, uruchamiają systemy benefitów, grywalizację, coaching, i… nie działa. Okazuje się, że problem często nie leży w braku lub niedoskonałości wiedzy, narzędzi i rozwiązań systemowych. Kluczem do rozwiązania zagadki może okazać się bowiem to, czego nie widać, czyli przekonania i nawyki.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:22 | Brak komentarzy »

Do tego wpisu skłoniła mnie możliwość obserwacji w ostatnim czasie różnych procesów rekrutacyjnych na różne stanowiska. Zauważyłem też, że sporo uczestników tych procesów (zarówno rekruterzy jak i kandydaci) zabierają w tej sprawie głos na różnych forach i... wzajemnie się obwiniają o niskie standardy zachowań.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:15 | Brak komentarzy »

W codziennym zarządzaniu organizacją i ludźmi, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Co ciekawe, niektóre z nich nie zmieniły się od ponad 3000 lat.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 09:05 | Brak komentarzy »

Wojsko nie uczy wszystkich umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Podobnie jak programy MBA nie zapewniają realnego doświadczenia przywódczego w tym samym stopniu, co wojsko. Wojsko nie oferuje takich umiejętności, jak marketing, sprzedaż, finanse i przedsiębiorczość, w której np. program MBA jest doskonały. (Raport: Korn/Ferry International, „Military Experience & CEOs: Is There a Link?”, 2005). Ale jest coś, co warto sobie przyswoić od wojska...


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 08:55 | Brak komentarzy »

Wyobraź sobie, że patrzysz na pięknie przystrzyżony, równy, soczysto zielony trawnik. Widzisz niemal dywan utworzony z trawy szlachetnego gatunku. Żadnych chwastów, żadnych placków gołej ziemi. Każde źdźbło wygląda zdrowo i pięknie pnie się w górę. Jak spod linijki… Aż chce się biegać boso lub leżeć w takim miejscu. Prawda? Myślisz sobie: „Ile zaangażowania i pracy trzeba było włożyć, aby coś takiego osiągnąć? Jest co podziwiać!” Ale może się okazać, że to tylko pozory...


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 08:50 | Brak komentarzy »

Do opisania tych dwóch historii zainspirował mnie ciąg zdarzeń w pewnej firmie produkcyjnej. Sądzę, że historia ta daje podstawę do wielu refleksji, na różnych płaszczyznach związanych z organizacją i zarządzaniem, kulturą, komunikacją, wartościami firmowymi...Wszystkie one w jakimś stopniu wiążą się z często występującymi tzw. „silosami”, czyli zjawiskami związanymi z kierowaniem się przez działy lub grupy pracowników wyłącznie własnymi potrzebami i priorytetami.


Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018, 08:46 | Brak komentarzy »

Obserwując różne wpisy, zaproszenia na konferencje, szkolenia, itp. działania odnoszę wrażenie, że problematyka EB leży głównie w sferze zainteresowania osób zajmujących się HR. Druga konstatacja, jaka się nasuwa, to kierowanie uwagi w omawianych działaniach na przyciąganie potencjalnych pracowników do firmy i niejako „zdalne” budowanie jej dobrego wizerunku, jako pracodawcy. Może coś przeoczyłem, ale wyzwania jakie stawia budowanie wizerunku firmy nie wywołuje specjalnego odzewu u osób, które kierują działami związanymi z tzw. core businessem (np. produkcja, marketing, finanse, itp). Tymczasem, wszystkie działania podejmowanie na zewnątrz firmy w celu zbudowania wizerunku pracodawcy mogą spełznąć na niczym, jeśli również i szefowie innych działów nie zaczną brać świadomego udziału w budowaniu EB. Wydaje się bowiem, że historia, którą opisuję poniżej jasno pokazuje znaczenie współpracy WSZYSTKICH w świadomym budowaniu marki pracodawcy — również po przekroczeniu przez pracownika bram firmy.


Polub i udostępnij!

(c)2018, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem