Badanie Efektywności Sprzedażowej (TES)

Test Efektywności Sprzedażowej (TES)

Proponowane narzędzie jest odpowiedzą na dwa kluczowe pytania, przed którymi staje dział HR firmy w kontekście potrzeby planowania i oceny skuteczności potrzeb rozwojowych pracowników sprzedaży: 
1. Jak skutecznie i obiektywnie odnieść się do zachowań, postaw i kompetencji, które są oczekiwane od pracowników sprzedaży? 
2. Jak zwiększyć trafność procesu rozwoju umiejętności sprzedażowych z punktu widzenia ich wdrożenia w codziennej pracy? 

Oferowane narzędzie i proces z nim związany realnie pomoże Państwu znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania poprzez możliwość wykorzystania unikalnego narzędzia w postaci testu efektywności sprzedażowej TES. 
 Za jego pomocą, badaniu podlegają bowiem nie kompetencje ogólne, ale umiejętności nawiązujące do konkretnych faz procesu sprzedaży (patrz rysunek).

Dlaczego warto zastosować TES?

  • Test pozwala przewidywać, jaką skuteczność sprzedażową osiągną badane osoby – TES posiada wysoką trafność prognostyczną potwierdzoną analizami statystycznymi.
  • Bada rzeczy, których inne metody nie potrafią badać – TES bada pod kątem kompetencji, które trudno ocenić w inny sposób, np. podczas wywiadu czy przy użyciu kwestionariusza osobowości. Tym samym dostarcza unikatowych informacji na temat realnie prezentowanych i wykorzystywanych postaw i zachowań, a nie wiedzy deklaratywnej. Dodatkowo, odnosi się do umiejętności ściśle związanych z procesem sprzedaży, a nie konglomeratem kompetencji ogólnych.
  • Możliwość wyspecyfikowania respondentów manipulujących – test opiera się o Triarchiczną Teorię Inteligencji Sternberga i Wagnera (1989, 2001). Jej kluczowym aspektem jest tzw. wiedza utajona pozwalająca rozwiązywać praktyczne problemy w ścisłe określonej dziedzinie życia; wiedza którą można jednak zdobyć tylko w toku osobistych doświadczeń. Mówiąc inaczej: to osobiste know-how, które pozwala danej osobie być skutecznym w radzeniu sobie z problemami określonej natury – w tym przypadku sprzedażowymi. Testu nie da się wypełnić poprawnie kierując się chęcią projekcji, wiedzą książkową, Wymaga on bowiem wiedzy i umiejętności wypływających z praktyki, doświadczenia, wyczucia sytuacji, itp.
  • Zakres badanych kompetencji koresponduje z zachowaniami preferowanymi w procesie sprzedaży - zawiera zatem odniesienia do postulowanych zachowań i umiejętności wynikających z modelu procesu sprzedaży.
Jak prowadzony jest test?
Badanie prowadzone jest zdalnie (wystarczy komputer z przeglądarką www). 
Jego wypełnienie zajmuje do 1h.
Kwestionariusz zbudowany jest w oparciu o pytania sytuacyjne, których jest 55.
Opcje dodatkowe
Przeprowadzenie testu może być wzbogacone o elementy dodatkowe w postaci:
  • Udzielenia indywidualnej informacji zwrotnej o charakterze coachingowym.
  • Sporządzenie dodatkowych raportów przekrojowych dla zleceniodawcy.
  • Plan indywidualnego rozwoju dla osoby badanej.
Potrzebujesz więcej informacji?
Chcesz przeprowadzić badanie pracowników?

Polub i udostępnij!

(c)2018, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
 
Mediacon doradztwo HR wynagrodzenia strategia HRM badania efektywności szkolenia i warsztaty rozwojowe oceny okresowe wartościowanie stanowisk pracy efektywne procesy HR system wynagrodzeń rozwiązania systemowe ZZL kultura organizacyjna HPI premie benefity modele kompetencji
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem