Badanie efektywności ludzi i organizacji (HPI)

Badanie efektywności ludzi i organizacji w oparciu o model HPI

Wiele organizacji staje przed poważnym dylematem związanym z wyborem działań usprawniających ich funkcjonowanie. Potencjalnych opcji jest na tyle dużo, że trudno określić, które z nich są rzeczywiście najlepsze. 

Model HPI w oparciu o badania T. F. Gilberta (1996) wskazuje by efektywność ludzi i organizacji rozpatrywać pod kątem sześciu zależnych od siebie obszarów, które da się zaobserwować w każdej firmie. Są to: 
  • Zasoby – narzędzia i sprzęt potrzebny do pracy, przestrzeń, rozwiązania technologiczne, czas czy środki finansowe. 
  • Organizacja pracy/procesy - normy, instrukcje, wytyczne, zakresy obowiązków, procesy biznesowe zarówno ogólnofirmowe jak i specyficzne dla poszczególnych komórek organizacyjnych.
  • Informacje/komunikacja – informacje o i do pracy, standardy, informacje zwrotne, sposoby komunikacji i przepływu informacji. 
  • Wiedza i kompetencje – sposoby wykorzystania i nabywania umiejętności, wiedzy i doświadczeń. 
  • Motywacja – formy motywowania, nagradzania, warunki finansowe i pozafinansowe, identyfikacja z firmą/marką, konflikty. 
  • Jakość życia – równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym, stres, poczucie bezpieczeństwa.
Po co takie badanie?
  • Badanie w oparciu o model HPI pozwala na identyfikację kluczowych barier w rozwoju efektywności pracowników i organizacji z perspektywy wskazanych powyżej obszarów. 
  • Jednocześnie uzyskane wyniki wskazują czynniki wspierające efektywność. 
  • W każdy z przypadków, dodatkowo uzyskujemy informację i sile/znaczeniu danego czynnika.
Efekty
Efektem projektu jest zatem precyzyjna identyfikacja obszarów będących mocnymi stronami organizacji pod kątem efektywności pracowników oraz obszarów wymagających interwencji wraz z propozycją kierunków zmian i działań, prowadzących do zwiększenia efektywności. 
Konsekwencją realizacji badania w oparciu o model HPI, przy rekomendowaniu kierunków i sposobów rozwoju ZZL w firmie jest: 
  • Pewność, że każde rekomendowane i później realizowane działanie w obszarze zarządzania i organizacji będą związane z konkretnymi celami funkcjonowania całej organizacji, a nie tylko wybranych służb i działów.
  • Precyzyjnie uzasadnienie, przygotowane i wsparcie dla działań rozwojowych podejmowanych na rzecz pracowników. 
  • Dokładna analiza wszelkich barier utrudniających pracownikom uzyskiwanie i przekraczanie zakładanego poziomu efektywności. 
  • Optymalne wykorzystanie potencjału pracowników. 
  • Możliwość weryfikacji, pomiaru i oceny efektów podejmowanych działań rozwojowych.
Pomyśl, czy..
  • Chcesz na prawdę poznać możliwości, ale i ograniczenia efektywności firmy i ludzi, którzy ją tworzą?
  • Chcesz rozwijać organizację i ludzi w sposób zaplanowany i oparty na rzetelnym badaniu, a nie opinii kilku ludzi?
  • Czujesz, że czas działań planowo, a nie "od przypadku, do przypadku"?
Jeśli choć na jedno z tych 3 pytań odpowiesz "TAK"...

Polub i udostępnij!

(c)2019, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
 
Mediacon doradztwo HR wynagrodzenia strategia HRM badania efektywności szkolenia i warsztaty rozwojowe oceny okresowe wartościowanie stanowisk pracy efektywne procesy HR system wynagrodzeń rozwiązania systemowe ZZL kultura organizacyjna HPI premie benefity modele kompetencji ścieżki kariery motywowanie efektywność zarządzanie zespołem 
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem