Blog i wideo HRM
Przeczytaj.
Żadna strategia nie będzie wieczna. Jak każdy z elementów zarządzania firmą i tworzących ją ludźmi, musi ulegać zmianom. Oznacza to, że proces rozwoju/zmiany strategii ZKL zawsze będzie pociągać za sobą generowanie kolejnych opcji w obszarze zarządzania strategicznego. Jak to zatem zrobić dobrze?
Zważywszy, że naszym celem jest opracowanie skutecznej (a nie tylko dobrze brzmiącej) strategii personalnej, warto zatem najważniejsze jej elementy przełożyć na wskazówki praktyczne. Zaprezentowano je w tabeli nr 1.
Tab. 1. Odniesienie komponentów strategii firmy do budowania strategii ZZL - Wskazówki

Pamiętajmy przy tym, że wybory działań w ramach budowania każdego z ww. komponentów, powinny spełniać następujące warunki:
- Odpowiadać zewnętrznym i wewnętrznym potrzebom organizacji, a nawet je wyprzedzać.
- Być zgodne z obecną bądź pożądaną kulturą organizacyjną.
- Dawać zdolność skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami wypływającymi z otoczenia firmy, a nie tylko jej wnętrza.
- Być oparte na szczegółowych analizach i badaniach, a nie tylko opiniach wybranych osób.
- Przewidywać włączanie pracowników różnych szczebli zarządzania w tworzenie i wdrażanie rozwiązań.
- Brać również pod uwagę potrzeby menedżerów i pracowników liniowych, a nie tylko organizacji jako takiej i jej udziałowców.
- Zapewniać środki konieczne do wdrożenia danej strategii lub programu funkcjonalnego.
- Przewidywać pozyskanie, utrzymanie i rozwój ludzi o umiejętnościach potrzebnych do funkcjonowania organizacji zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości.
Życzę zatem owocnej i prowadzonej "z głową" pracy nad nową strategią ZZL.