rel="canonical"

Blog i wideo HRM

Przeczytaj.

Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań

Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
Cel i znaczenie rozmowy rozwojowej w zarządzaniu

Cel i znaczenie rozmowy rozwojowej w zarządzaniu

środa, Grudzień 27, 2023

Rozmowy rozwojowe z pracownikami stanowią istotny filar skutecznego zarządzania w każdej organizacji. To nie tylko okazja do dialogu między przełożonym a pracownikiem, ale przede wszystkim wartościowe narzędzie wspierające rozwój, motywację i efektywność całego zespołu.

To swoista platforma, dzięki której można:

  • skutecznie identyfikować potencjał pracowników,
  • określać ich cele rozwojowe na tle celów i strategii firmy,
  • wyznaczać ścieżki rozwoju,
  • wspólnie planować kolejne kroki w jej przechodzeniu przez pracownika.

Poprzez identyfikację i skupienie się również na celach firmy, pracownik może lepiej zrozumieć, w jaki sposób jego wkład współgra z długoterminowymi celami organizacji. Pozwala też lepiej zrozumieć specyfikę możliwości, kierunków i sposobów wsparcia, których może spodziewać funkcjonując jako członek organizacji, jaką jest firma. Współgranie celów rozwojowych pracownika z misją, wizją i wartościami firmy ma ogromne znaczenie dla tworzenia spójności i zaangażowania. Gdy pracownik widzi, że jego osobiste cele rozwojowe są zintegrowane z globalnymi celami organizacji, wzrasta jego zaangażowanie, motywacja i poczucie przynależności.

Z kolei Misja firmy staje się dla pracownika wyznacznikiem kierunku rozwoju, Wizja - inspiracją do osiągania wyższych standardów, a Wartości firmowe - fundamentem, na którym buduje swoje postawy i działania. Ambicje rynkowe firmy – tworzą natomiast kontekst, w którym pracownik może lepiej zrozumieć swoją rolę w osiąganiu sukcesów organizacji, co z kolei sprzyja w ustalaniu bardziej realistycznych i harmonijnych celów rozwojowych.

Dlatego rozmowy rozwojowe powinny być okazją do wspólnej refleksji nad tym, jak cele osobiste pracownika współgrają z celami organizacji. Pozwalają na dostosowywanie strategii rozwoju pracownika tak, aby były one zgodne z długoterminowymi planami przedsiębiorstwa, co prowadzi do wzajemnie korzystnego rozwoju zarówno dla jednostki, jak i dla firmy jako całości.

Wydaje się zatem, że powyższe spostrzeżenia i powiązania pokazują, że dobrze przygotowana i przeprowadzona rozmowa rozwojowa potrzebna jest nie tylko pracownikowi, ale również jego przełożonym.

Brak komentarzy

Zobacz. Posłuchaj.

Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.

Co buduje pozycję lidera w zespole?

Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii. 

Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością również w kontekście firm.

Czego biznes może nauczyć się od wojska?

Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.

Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..

Zmień język, a zmienisz swoje życie. 

Twoje myśli, wpływają na Twoje relacje...

Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).

Kto ile zarabia w firmie. Jak o tym rozmawiać?

Czyli o jawności wynagrodzeń 

Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...

Płaskie struktury organizacyjne. Czy warto i jak stosować?

Czy zawsze są efektywne?

O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..

Czego biznes nauczył się od wojska?

Warto używać, tego co się sprawdza.

W codziennym zarządzaniu, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.

Jak zwalniać pracowników?


Potrzeby pracownika, a potrzeby firmy...

Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...

Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?

O tym, aby płace działały, a nie tylko były.

Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.

Wolisz czytać, a nie słuchać?



Zajrzyj na blog.

Wróć do początku tej strony.

Polub i udostępnij!

Szukaj