Blog i wideo HRM
Przeczytaj.
Do wpisu zainspirowały mnie pewne zdarzenia związane z projektem doradczym, który realizowałem jakiś czas temu. Jednym z elementów mojej współpracy z klientem była analiza potrzeb związanych z usprawnieniem działań w obszarze HRM.
Częsta sytuacja...
Bardzo zaangażowani członkowie zespołu zaczęli podczas spotkania roboczego "licytować się" propozycjami, od takich do opracowania samodzielnie, aż po gotowe rozwiązania możliwe do zakupienia na rynku.
No faktycznie, wiele z nich wyglądało atrakcyjnie....
Okazało się jednak, że kluczowym parametrem rekomendowanych rozwiązań było szeroko rozumiana "fajność" rozwiązań. To znaczy - były one atrakcyjne, ciekawe, inspirujące, itd.
Jednak wydaje się, że główne cele naszej współpracy/ kluczowe wyzwania, powoli ulegają zatarciu w ferworze analizy tych "fajnych" rozwiązań.
O co chodzi? To akronim, od sposobu analizy i sortowania rozwiązań, które mamy do wyboru. A wygląda on następująco:
⚠️ Must (krytyczne/obowiązkowe): wymagania, które muszą być spełnione, aby rozwiązanie mogło zostać uznane za sukces.
⚠️ Should (wymagane): wymagania o wysokim priorytecie, które powinny być obecne w rozwiązaniu, jeśli to możliwe. Często są to krytyczne wymagania, które jednak mogą być zrealizowane na różne sposoby (np. zmiana organizacyjna, zamiast kolejnego szkolenia).
⚠️Could (opcjonalne/dodatkowe): wymagania, które stanowią pewną wartość dla organizacji, ale ich dostarczenie nie jest konieczne do sukcesu projektu. Ich realizacja jest często uzależniona od ograniczeń czasowych i budżetowych.
⚠️Won’t (odrzucone): wymagania, które nie zostały objęte zakresem projektu, choć wyglądają ciekawie. Mogą też obejmować funkcje, które zostaną zrealizowane w ramach innego projektu, w przypadku spełnienia określonych wymagań biznesowych (np. po uruchomieniu oddziału za granicą).
Proste? Proste. I warto stosować. Również w działaniach z obszaru HRM.
Masz jakieś wyzwania z obszaru zarządzania i organizacji do przepracowania? Zapraszam do kontaktu :-)