rel="canonical"

Blog i wideo HRM

Przeczytaj.

Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań

Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
Jak uporządkować myślenie podczas warsztatu projektowego?

Jak uporządkować myślenie podczas warsztatu projektowego?

środa, Maj 25, 2022

Do wpisu zainspirowały mnie pewne zdarzenia związane z projektem doradczym, który realizowałem jakiś czas temu. Jednym z elementów mojej współpracy z klientem była analiza potrzeb związanych z usprawnieniem działań w obszarze HRM.

Częsta sytuacja...

Bardzo zaangażowani członkowie zespołu zaczęli podczas spotkania roboczego "licytować się" propozycjami, od takich do opracowania samodzielnie, aż po gotowe rozwiązania możliwe do zakupienia na rynku.

No faktycznie, wiele z nich wyglądało atrakcyjnie....

Okazało się jednak, że kluczowym parametrem rekomendowanych rozwiązań było szeroko rozumiana "fajność" rozwiązań. To znaczy - były one atrakcyjne, ciekawe, inspirujące, itd.

Jednak wydaje się, że główne cele naszej współpracy/ kluczowe wyzwania, powoli ulegają zatarciu w ferworze analizy tych "fajnych" rozwiązań.

 
O co chodzi? To akronim, od sposobu analizy i sortowania rozwiązań, które mamy do wyboru. A wygląda on następująco:

⚠️ Must (krytyczne/obowiązkowe): wymagania, które muszą być spełnione, aby rozwiązanie mogło zostać uznane za sukces.

⚠️ Should (wymagane): wymagania o wysokim priorytecie, które powinny być obecne w rozwiązaniu, jeśli to możliwe. Często są to krytyczne wymagania, które jednak mogą być zrealizowane na różne sposoby (np. zmiana organizacyjna, zamiast kolejnego szkolenia).

⚠️Could (opcjonalne/dodatkowe): wymagania, które stanowią pewną wartość dla organizacji, ale ich dostarczenie nie jest konieczne do sukcesu projektu. Ich realizacja jest często uzależniona od ograniczeń czasowych i budżetowych.

⚠️Won’t (odrzucone): wymagania, które nie zostały objęte zakresem projektu, choć wyglądają ciekawie. Mogą też obejmować funkcje, które zostaną zrealizowane w ramach innego projektu, w przypadku spełnienia określonych wymagań biznesowych (np. po uruchomieniu oddziału za granicą).

 
Proste? Proste. I warto stosować. Również w działaniach z obszaru HRM.


Masz jakieś wyzwania z obszaru zarządzania i organizacji do przepracowania? Zapraszam do kontaktu :-)

Brak komentarzy

Zobacz. Posłuchaj.

Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.

Co buduje pozycję lidera w zespole?

Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii. 

Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością również w kontekście firm.

Czego biznes może nauczyć się od wojska?

Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.

Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..

Zmień język, a zmienisz swoje życie. 

Twoje myśli, wpływają na Twoje relacje...

Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).

Kto ile zarabia w firmie. Jak o tym rozmawiać?

Czyli o jawności wynagrodzeń 

Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...

Płaskie struktury organizacyjne. Czy warto i jak stosować?

Czy zawsze są efektywne?

O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..

Czego biznes nauczył się od wojska?

Warto używać, tego co się sprawdza.

W codziennym zarządzaniu, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.

Jak zwalniać pracowników?


Potrzeby pracownika, a potrzeby firmy...

Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...

Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?

O tym, aby płace działały, a nie tylko były.

Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.

Wolisz czytać, a nie słuchać?



Zajrzyj na blog.

Wróć do początku tej strony.

Polub i udostępnij!

Szukaj