rel="canonical"

Blog i wideo HRM

Przeczytaj.

Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań

Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
Nowe (?) wyzwania dla menedżerów – podsumowanie raportu PwC „CEO Survey”

Nowe (?) wyzwania dla menedżerów – podsumowanie raportu PwC „CEO Survey”

Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018

Ostatni z raportów PwC "CEO Survey" pokazuje ciekawe trendy i przewidywania w zakresie zarządzania ludźmi. Jest kilka rzeczy, które mogą niepokoić. Warto zatem je poznać i przemyśleć. Poniżej prezentuję ważniejsze wnioski. Dotyczą one również Polski.

  • „Grzechy” polskich szefów
  • Dominujące przyzwyczajenie do zarządzania "od ogółu do szczegółu" oraz jasno zdefiniowanych wytycznych dla organizacji.
  • Oczekiwanie od pracowników siedzenie w biurze, jako wyznacznik realizacji zadań.
  • Brak elastycznego podejścia do wykonywania zadań przez pracowników.
  • Niewiele działań nastawionych na rozwijania kariery i motywowania.
  • Dominujące zarządzanie metodą „kija i marchewki”

Jednak liczą się ludzie i ich kompetencje

  • Co piąty prezes uznaje kapitał ludzki za jeden z najważniejszych obszarów do wzmocnienia w firmie, bo generuje, ich zdaniem, najwięcej szans rozwoju. Wyraźna obawa, że niedobór kluczowych umiejętności osłabi potencjał rozwojowy, stabilność wzrostu i pozycję ich firm76 proc. prezesów firm w Europie Środkowo-Wschodniej uważa, że największym zagrożeniem dla ich biznesów jest brak na rynku pracy kluczowych talentów, a więc deficyt odpowiednich pracowników.
  • Blisko 2/3 zarządzających uważa, że problemem jest pozyskanie pracowników z wymaganym poziomem inteligencji emocjonalnej, umiejętnością rozwiązywania problemów oraz zdolnościami adaptacyjnymi.

Brakuje liderów

  • 86 proc. zarządzających uważa za "dość trudne" lub "bardzo trudne" rekrutowanie osób z kompetencjami lidera.
  • Pond 60 proc. Szefów uważa, że nie potrafią pozyskać osób innowacyjnych i jednocześnie potrafiących budować relacje w zespole (również tym, którym mają zarządzać).

Pokolenie Y jako wyzwanie zarządcze

  • Zarządzający firmami przyznają, że ich firmy nie radzą sobie z pozyskiwaniem i utrzymywaniem w pracy pokolenia millenialsów.
  • Millenialsi oczekują od pracodawcy m.in. pomocy w rozwoju (nie tylko kariery), otwartości na ich pomysły, elastyczności oraz odpowiednich warunków pracy, a wiele z firm nie potrafi tego zapewnić.
  • Dla pokolenia Y ważniejszy jest prestiż, zaangażowanie i poczucie misji niż pieniądze. Jednocześnie stosowane dotychczas modele zarządzania traktują te aspekty nieproporcjonalnie i wybiórczo.

Trudności w budowaniu pożądanej kultury organizacyjnej.

  • Relacje w firmach często są nacechowanie niskim poziomem zaufania pomiędzy pracodawcą i pracownikiem.
  • Zbyt często panuje archaiczna mentalność zarządcza (tylko pracownik kontrolowany i widziany przez menedżera na swoim stanowisku pracy, pracuje),
  • Motywowaniem pracowników realizowane jest poprzez zwiększanie płac, a nie elastyczność i dawanie szans na rozwój.

Czy faktycznie te problemy i wyzwania spowodują zmiany w zarządzaniu ludźmi i postawach menedżerów? Miejmy nadzieję, że znajdziemy odpowiedź na to pytanie nie tylko w kolejnych raportach „CEO Survey”, ale również w swoim otoczeniu biznesowym.

Na podstawie: rp.pl, businessinsider.com.pl, kariera.pl

Brak komentarzy

Zobacz. Posłuchaj.

Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.

Co buduje pozycję lidera w zespole?

Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii. 

Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością również w kontekście firm.

Czego biznes może nauczyć się od wojska?

Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.

Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..

Zmień język, a zmienisz swoje życie. 

Twoje myśli, wpływają na Twoje relacje...

Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).

Kto ile zarabia w firmie. Jak o tym rozmawiać?

Czyli o jawności wynagrodzeń 

Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...

Płaskie struktury organizacyjne. Czy warto i jak stosować?

Czy zawsze są efektywne?

O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..

Czego biznes nauczył się od wojska?

Warto używać, tego co się sprawdza.

W codziennym zarządzaniu, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.

Jak zwalniać pracowników?


Potrzeby pracownika, a potrzeby firmy...

Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...

Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?

O tym, aby płace działały, a nie tylko były.

Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.

Wolisz czytać, a nie słuchać?



Zajrzyj na blog.

Wróć do początku tej strony.

Polub i udostępnij!

Szukaj