rel="canonical"

Blog i wideo HRM

Przeczytaj.

Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań

Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
 Zbliża się 2025 rok. Zrób HR-owy "bilans otwarcia"

Zbliża się 2025 rok. Zrób HR-owy "bilans otwarcia"

Wtorek, Grudzień 3, 2024 Efektywność Badanie pracowników HPI

Rok 2025 to doskonały moment, aby spojrzeć na strategie HR z nowej perspektywy. Jednym z narzędzi, które warto uwzględnić w planach na przyszłość, jest model Human Performance Improvement (HPI). To systematyczne podejście, które pozwala organizacjom identyfikować i niwelować luki w wydajności pracowników, a tym samym skuteczniej realizować cele biznesowe.

Czym jest model HPI?

Human Performance Improvement to kompleksowy model, który skupia się na analizie obecnych wyników organizacji, identyfikacji barier i przyczyn problemów wydajnościowych oraz wdrażaniu odpowiednich rozwiązań.

Zamiast stosować „uniwersalne rozwiązania z półki”, badanie HPI pozwala precyzyjnie dopasować strategie do konkretnych potrzeb i celów organizacji.

Ważnym krokiem w tym procesie jest analiza przyczyn luk w wydajności — nie zawsze problemem jest brak kompetencji pracowników, czasem przyczyną może być niewłaściwa struktura pracy, brak wsparcia ze strony menedżerów czy niedopasowane narzędzia pracy.

Zalety badania pracowników w oparciu o HPI

  1. Zorientowanie na wyniki: Model HPI koncentruje się na celach biznesowych, pomagając organizacjom dokładnie określić, jakie wyniki chcą osiągnąć. Pozwala to unikać wdrażania działań, które nie przynoszą realnej wartości biznesowej.
  2. Skuteczne wykorzystanie zasobów: Dzięki analizie przyczyn problemów, HPI pozwala optymalizować wydatki, inwestując tylko w rozwiązania, które mają realny wpływ na poprawę wydajności.
  3. Indywidualne podejście: Każda organizacja i każdy pracownik są inni. HPI uwzględnia te różnice, proponując dopasowane rozwiązania.
  4. Wsparcie w zmianie kultury organizacyjnej: Wdrażanie HPI może pomóc w budowaniu kultury nastawionej na ciągłe doskonalenie i współpracę.
  5. Integracja z procesami HR: HPI współgra z innymi narzędziami HR, takimi jak planowanie rozwoju zawodowego czy programy motywacyjne, co zwiększa spójność działań organizacji.

Praktyczne wdrożenie HPI w organizacji

Wdrożenie modelu HPI wymaga zaangażowania zespołów HR, liderów oraz menedżerów. Kluczowe kroki obejmują:

  • Przeprowadzenie badania i analiz, aby określić, które cele organizacyjne nie są realizowane przez luki w wydajności.
  • Identyfikację przyczyn problemów — mogą to być zarówno kwestie techniczne, jak i brak odpowiedniego wsparcia czy motywacji.
  • Opracowanie i wdrożenie rozwiązań, które mogą obejmować szkolenia, zmiany w procesach lub dostosowanie narzędzi pracy.
  • Monitorowanie efektów i wprowadzanie korekt, aby zapewnić trwałość rezultatów.

Model HPI to nie tylko sposób na poprawę wydajności, ale także na wprowadzenie innowacyjnego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. To inwestycja, która przynosi realne korzyści zarówno dla organizacji, jak i jej pracowników.

Więcej o modelu i badaniu HPI przeczytasz TUTAJ

Brak komentarzy

Zobacz. Posłuchaj.

Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.

Co buduje pozycję lidera w zespole?


Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii. 

Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością w kontekście zarządzania w firmie. 

Czego biznes może nauczyć się od wojska?

Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.

Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..

Zmień język, a zmienisz swoje życie. 

To, co i jak mówisz wpływa na to, co i jak myślisz...
Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).

Kto ile zarabia?

Czyli o jawności wynagrodzeń 

Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...

Płaskie struktury organizacyjne

Czy zawsze są efektywne?

O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..

Czego biznes nauczył się od wojska?

Warto pamiętać i używać, tego co się sprawdza.

W codziennym zarządzaniu organizacją i ludźmi, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.

Jak zwalniać pracowników?


Jak zachować balans pomiędzy potrzebami stron?

Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...

Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?

O tym co najważniejsze, aby płace działały, a nie tylko były.

Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.

Wolisz czytać, a nie słuchać?



Zajrzyj na blog.

Wróć do początku tej strony.

Polub i udostępnij!

Szukaj