Blog i wideo HRM
Przeczytaj.
Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań
Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018
Wyobraź sobie, że patrzysz na pięknie przystrzyżony, równy, soczysto zielony trawnik. Widzisz niemal dywan utworzony z trawy szlachetnego gatunku. Żadnych chwastów, żadnych placków gołej ziemi. Każde źdźbło wygląda zdrowo i pięknie pnie się w górę. Jak spod linijki. Aż chce się biegać boso lub leżeć w takim miejscu. Prawda? Myślisz sobie: Ile zaangażowania i pracy trzeba było włożyć, aby coś takiego osiągnąć? Jest co podziwiać! Ale może się okazać, że to tylko pozory...
Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018
Do napisania tych dwóch historii zainspirował mnie ciąg zdarzeń w pewnej firmie produkcyjnej. Sądzę, że historia ta daje podstawę do wielu refleksji, na różnych płaszczyznach związanych z organizacją i zarządzaniem, kulturą, komunikacją, wartościami firmowymi...Wszystkie one w jakimś stopniu wiążą się z często występującymi tzw. "silosami", czyli zjawiskami związanymi z kierowaniem się przez działy lub grupy pracowników wyłącznie własnymi potrzebami i priorytetami.
Poniedziałek, Kwiecień 9, 2018
Obserwując różne wpisy, zaproszenia na konferencje, szkolenia, itp. działania odnoszę wrażenie, że problematyka EB leży głównie w sferze zainteresowania osób zajmujących się HR. Druga konstatacja, jaka się nasuwa, to kierowanie uwagi w mawianych działaniach na przyciąganie potencjalnych pracowników do firmy i niejako "zdalne" budowanie jej dobrego wizerunku, jako pracodawcy. Może coś przeoczyłem, ale wyzwania jakie stawia budowanie wizerunku firmy nie wywołuje specjalnego odzewu osób, które kierują działami związanymi z tzw. core businessem (np. produkcja, marketing, finanse, itp). Tymczasem, wszystkie działania podejmowanie na zewnątrz firmy w celu zbudowania wizerunku pracodawcy mogą spełznąć na niczym, jeśli również inni szefowie innych działów nie zaczną brać świadomego udziału w budowaniu EB. Wydaje się bowiem, że historia, którą opisuję poniżej, jasno pokazuje znaczenie współpracy WSZYSTKICH w świadomym budowaniu marki pracodawcy, ; również po przekroczeniu przez pracownika bram firmy.
Zobacz. Posłuchaj.
Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.
Co buduje pozycję lidera w zespole?
Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii.
Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością również w kontekście firm.
Czego biznes może nauczyć się od wojska?
Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.
Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..
Zmień język, a zmienisz swoje życie.
Twoje myśli, wpływają na Twoje relacje...
Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).
Kto ile zarabia w firmie. Jak o tym rozmawiać?
Czyli o jawności wynagrodzeń
Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...
Płaskie struktury organizacyjne. Czy warto i jak stosować?
Czy zawsze są efektywne?
O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..
Czego biznes nauczył się od wojska?
Warto używać, tego co się sprawdza.
W codziennym zarządzaniu, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.
Jak zwalniać pracowników?
Potrzeby pracownika, a potrzeby firmy...
Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...
Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?
O tym, aby płace działały, a nie tylko były.
Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.