Blog i wideo HRM
Przeczytaj.
Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań
Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
środa, Wrzesień 17, 2025 konflikt zarządzanie kultura organizacyjna zarządzanie konfliktem
Konflikty w pracy są nieuniknione – doświadcza ich aż 85% pracowników. Mogą sparaliżować zespół i generować wysokie koszty, jeśli firma ogranicza się jedynie do „gaszenia pożarów”. Kluczem jest poznanie źródeł napięć i wprowadzenie systemowych działań, które pozwolą przekształcić konflikt w siłę napędową rozwoju organizacji.
środa, Sierpień 20, 2025 ocena okresowa rozmowa rozwojowa feedback
Rozmowy rozwojowe z pracownikami, to jedno z najważniejszych narzędzi, jakie menedżerowie i liderzy mają do dyspozycji, by wspierać rozwój swojego zespołu. To nie tylko moment podsumowań, ale przede wszystkim okazja do budowania zaangażowania, motywacji i jasnego planowania dalszej ścieżki zawodowej pracownika.
środa, Lipiec 16, 2025 ścieżka kariery rozwój pracownika zarządzanie podwyżkami Dyrektywa UE 2023/970
Zmiana stanowiska nie musi być jedynym sposobem na rozwój kariery. Coraz więcej organizacji dostrzega, że wartościowy rozwój może odbywać się w ramach jednej roli, poprzez kolejne etapy zdobywania kompetencji, doświadczenia i samodzielności. I można to zgrabnie połączyć z regułami podwyżek...
Niedziela, Czerwiec 1, 2025 ścieżka kariery transparententność rozwój pracowników wynagrodzenia
Zarządzanie karierą w organizacjach przechodzi istotną transformację, której motorem jest nie tylko potrzeba efektywnego rozwoju pracowników, ale także wymogi prawne dotyczące równości i transparentności wynagrodzeń. Dyrektywa UE 2023/970, wprowadzona z myślą o eliminacji dyskryminacji płacowej ze względu na płeć, stawia przed pracodawcami nowe wyzwania również w zakresie ścieżek kariery.
Wtorek, Maj 6, 2025 zarządzanie szkoleniami rozwój pracowników trendy HRM
W ostatnich kilku latach rynek pracy stał się dynamiczny i wymagający, a firmy coraz bardziej zdają sobie sprawę z konieczności inwestowania w rozwój kompetencji swoich pracowników. Jakie zatem mamy oczekiwania pracowników w tym względzie i jak firmy próbują na nie odpowiadać?
Zobacz. Posłuchaj.
Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.
Co buduje pozycję lidera w zespole?
Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii.
Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością również w kontekście firm.
Czego biznes może nauczyć się od wojska?
Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.
Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..
Zmień język, a zmienisz swoje życie.
Twoje myśli, wpływają na Twoje relacje...
Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).
Kto ile zarabia w firmie. Jak o tym rozmawiać?
Czyli o jawności wynagrodzeń
Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...
Płaskie struktury organizacyjne. Czy warto i jak stosować?
Czy zawsze są efektywne?
O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..
Czego biznes nauczył się od wojska?
Warto używać, tego co się sprawdza.
W codziennym zarządzaniu, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.
Jak zwalniać pracowników?
Potrzeby pracownika, a potrzeby firmy...
Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...
Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?
O tym, aby płace działały, a nie tylko były.
Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.