Blog i wideo HRM
Przeczytaj.
Blog poświęcony zagadnieniom HR, zarządzaniu, systemom HRM, strategii, budowaniu efektywnych rozwiązań
Jeśli chce zobaczyć i posłuchać przewiń stronę niżej
Niedziela, Maj 31, 2020
Praktyka zarządzania pokazuje, że zastosowanie wynagrodzeń zmiennych ma na celu nie tylko motywowanie pracowników do lepszej/wydajniejszej pracy. Chodzi tutaj również o to, aby pokazać, że firma dostrzega wysiłki podejmowane przez poszczególne osoby i je wynagradza. Te proste mechanizmy włączają również jeszcze jeden ważny element- różnicowanie wynagrodzeń całkowitych pracowników. To zróżnicowanie jest swoistym komunikatem, pokazującym wartość efektów pracy poszczególnych osób dla firmy.
Czwartek, Kwiecień 23, 2020
Przywiązanie do organizacji (organizational commitment) jest wciąż jednym z wiodących tematów nie tylko badań, ale i działań w obszarze HRM. Obok takich pojęć jak zaangażowanie, satysfakcja z pracy, przywiązanie jest jednym z najpopularniejszych terminów w określaniu psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka w sytuacji pracy. "Jak" i "Po co" zająć się zatem tym aspektem funkcjonowania ludzi w organizacji przybliża niniejszy wpis.
Czwartek, Marzec 12, 2020
Relatywnie często powraca na różnych forach, konferencjach i spotkaniach temat, w postaci braku partnerskiego traktowania działów HR przez przedstawicieli działó biznesowych. Czy przyczyną takiej sytuacji jest tylko brak wiedzy z zakresu HRM w tej grupie managerów? Czy faktycznie nie doceniają oni aspektów "miękkich" związanych z zarządzaniem ludźmi? A może nie widzą/ wiedzą, że aspekty ZZL, to nie tylko umiejętności "miękkie", ale i systemowe? Może tak, ale to tylko jedna strona medalu...
Poniedziałek, Luty 3, 2020
W przypadku celów i zadań jakościowych ustalenie kryteriów oceny ich realizacji jest trudniejsze. Jednak nie powinno to powodować unikania stawiania takich celów i zadań.
Piątek, Grudzień 27, 2019
Biorąc pod uwagę specyfikę oraz skalę przedsięwzięcia w postaci wdrażania strategii HR w formie należy stwierdzić, że adekwatnym podejściem do tego problemu będzie zastosowanie sprawdzonych w praktyce reguł zaczerpniętych z metodologii zarządzania projektami.
Zobacz. Posłuchaj.
Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania audycji, które miałem okazję nagrać na zaproszenie Ireneusza Osińskiego , ICAS Poland oraz Macieja Stępa.
Co buduje pozycję lidera w zespole?
Poszukiwanie inspiracji na bazie... doświadczeń armii.
Posłuchaj, jakich inspiracji dostarcza wiedza i doświadczenie współczesnych armii w budowaniu pozycji Lidera. Podpowiedzi zaskakują trafnością również w kontekście firm.
Czego biznes może nauczyć się od wojska?
Nie tylko dobre, ale i złe przykłady niszczenia pozycji lidera.
Zebrane w jednym miejscu zalecenia i wskazówki odnośnie elementów, które niszczą pozycję lidera w zespole. Sprawdź..
Zmień język, a zmienisz swoje życie.
Twoje myśli, wpływają na Twoje relacje...
Posłuchaj i poznaj kilka podpowiedzi, jak inaczej podchodzić do swoich myśli i relacji ze sobą i z innymi. Łyk psychologii do zastosowania nie tylko w dobie COVID (z ICAS Poland).
Kto ile zarabia w firmie. Jak o tym rozmawiać?
Czyli o jawności wynagrodzeń
Rozmowa o problemie jawności i klarowności wynagrodzeń. Czy wynagrodzenia mają być równe, czy sprawiedliwe? I kilka innych inspiracji więcej...
Płaskie struktury organizacyjne. Czy warto i jak stosować?
Czy zawsze są efektywne?
O tym dla kogo takie struktury są wygodne i dlaczego? Czy zawsze warto dążyć do zmniejszania ilości szczebli zarządzania? Jakie są tego zalety, ale i wady. Sprawdź..
Czego biznes nauczył się od wojska?
Warto używać, tego co się sprawdza.
W codziennym zarządzaniu, nie pamiętamy, jak wiele ze składowych tych procesów ma swoje źródła w wojskowości i dowodzeniu siłami zbrojnymi. Inspiruje.
Jak zwalniać pracowników?
Potrzeby pracownika, a potrzeby firmy...
Temat trudny i wymagający poszanowania drugiego człowieka ale również brania pod uwagę dobra firmy. I kilka innych inspiracji więcej...
Jak wynagradzać pracowniów w firmie budowanej na sprzedaż?
O tym, aby płace działały, a nie tylko były.
Pracownicy wynagradzani nieadekwatnie do efektów nie przynoszą firmie korzyści. Niezależnie od tego, czy jest to za mało, czy za dużo pieniędzy.